Neem je gezondheid letterlijk in eigen handen

en los de spanning die stress veroorzaakt op met stress release.

Onderzoek de invloed van stress, verkrijg inzichten, ontlaad en maak oude koppelingen los, zodat oude patronen verdwijnen en nieuwe stappen gemaakt worden. 

Luister naar het lichaam via spiertesten, groei in je eigen wijsheid en zet dat neer als therapeut. 

Een online training Stress Release met aansluitend 2 praktijkdagen waarin we gaan werken met spiertesten. 

Stress hebben we allemaal. We gaan er alleen allemaal anders mee om. 

Hoe kom je er achter wat er echt achter gedrag zit?

Het is fascinerend om cliënten via de spiertesten te laten luisteren naar de wijsheid die in hen zelf ligt. Mensen hebben echt geen idee dat er via de spiertest zo overduidelijk naar voren komt wat er achter het gedrag zit. Bijvoorbeeld dat ze bepaalde dingen wel ‘willen’ maar niet ‘durven’ of wel ‘durven’ maar ‘niet mogen’. De nuance geeft veel inzichten en daarmee wordt al een gedeelte van de stress opengebroken. 

Wanneer je vervolgens de Stress Release technieken gebruikt, maakt het proces van loskoppelen, ontladen en loslaten een versnelling zonder de zwaarte van het herbeleven. Groeiwerk zorgt ervoor dat de nieuwe ‘stress vrije ik’ geïntegreerd raakt in het dagelijkse leven.

Wil jij inzicht geven in de oorzaak van spanning of onrust en begeleiden bij het proces van ontladen en groeien?

Wil jij zelf ervaren hoe dat voelt, zodat je je cliënten daarin nog beter begeleidt?

Via de spiertest geeft het lichaam de oplossing aan.

Wat je leert tijdens de training Stress Release:

  • Wat stress is - the good, the bad and the ugly
  • De fysiologie van stress op korte en lange termijn en de gevolgen
  • Hoe je stress onderzoekt en de ander inzicht en bewustzijn geeft in wat voor haar stressvol is
  • Hoe je vaststelt dat de stress afgevoerd is
  • Hoe spanningshoofdpijn ontstaat en wat de kinesiologische behandelmethode is
  • Emotionele Stress Release technieken effectief inzetten en snappen wat de verschillen zijn
  • Belemmerende patronen en gedachten specifiek maken en de stress daarvan via breintechnieken afvoeren
  • Waarom veranderen zo moeilijk is en hoe je hierin effectief begeleidt
  • Hoe je doelen op kunt breken in overzichtelijke delen en de stress van elk onderdeel afhaalt, zodat doelen bereikt worden
  • Waarom positieve gedachten helpend zijn én wat er daarna nodig is om dat te manifesteren
  • Dat het brein regelmatig verwart raakt en de eenvoudige methode om daar inzicht in te geven en te ontwarren
  • Dat iedereen uitstelgedrag laat zien en hoe je met een test inzicht geeft in de manier van uitstellen
  • Uittesten wat voor deze persoon en dit doel werkt bij het beter organiseren bij uitstelgedrag
  • De invloed van stress op de ademhaling en hoe je een geblokkeerde ademhaling stressvrij maakt
  • De invloed van voeding op het energieniveau testen én hoe dat voor iedereen verschillend is
  • Ervaren hoe eenvoudig het is om energie weer in beweging te brengen
  • Luisteren naar de wijsheid van het lichaam via de spiertest en dat kunnen vertalen voor de cliënt

Je gezondheid letterlijk in eigen handen nemen!

Je leert de spiertest te voelen en duiden en daarmee de behoefte van het lichaam om opnieuw evenwicht te bereiken. Zo ervaar je direct de lichaamswijsheid. Bewustwording vormt de sleutel tot dit hele proces. Je neemt gezondheid letterlijk in eigen handen!

Online-training - praktijkdagen

Stress Release 1-2 is altijd een module geweest van 3 praktijkdagen waarbij de spiertest door de cursus heen op bijna alle onderwerpen een grote rol speelt.

Waarom zou je vóór de 2 praktijkdagen een online training willen volgen?

  • Het geeft je een enorme verdieping in het materiaal
  • Je gaat zelf op onderzoek uit hoe de diverse onderwerpen voor jou gelden en spelen
  • Dat onderzoeken gaat a.d.h.v. video’s, audio, websites, vragen, opdrachten, inzichten, gedachtes…
  • Je doet dat in je eigen tijd en omgeving, zoals jij dat prettig vindt
  • Je komt goed ingelezen en voorbereid naar de 2 praktijkdagen
  • De praktijkdagen worden hierdoor naar een hoger niveau getild door en met elkaar
  • Tijdens de praktijkdagen gaan we in versnelde vorm nog een keer door het materiaal heen en gaan we tegelijkertijd de spiertest integreren
  • Na de praktijkdagen kun je een onderwerp verder uitdiepen, door die les in de online leeromgeving nog een keer te bekijken

Zo kunnen we die dagen een verdiepende slag slaan met z’n allen. De opdrachten en vragen zijn niet moeilijk qua leer en snap niveau. Het kan wel zijn dat je een stress factor bij jezelf ontdekt gedurende de training en daarom wat extra tijd nodig hebt voor dat onderdeel. Wanneer je vragen hebt tijdens de training, dan kun je mij altijd mailen of bellen.

Vanwege de enorme verdieping, wordt deze online training ook aangeboden aan TOPKI studenten die de cursus (praktijkdagen) Stress Release 1-2 al gedaan hebben.

De spiertest wordt dus niet onderwezen in de online training, maar wordt geïntegreerd in de onderwerpen gedurende de 2 praktijkdagen.


Naam cursist


Anna

Ik heb onlangs de cursus bij Inge gevolgd. Het is een geweldige verrijking, met een heel pakket technieken die (bedrieglijk) eenvoudig in te zetten zijn. Inge heeft zelf veel uitgezocht over de achterliggende informatie en dit in deze online leeromgeving gezet. Hierdoor kreeg ik veel meer inzicht in waarom ik iets doe. Al met al heel blij dat ik bij Inge deze cursus heb gedaan, een goede instructeur die degelijk en zorgvuldig te werk gaat in haar cursussen.

Naam cursist


Linda

Juist door heel veel zelf te onderzoeken via de online leeromgeving, heb ik zoveel geleerd voordat de praktijkdagen begonnen. De praktijkdagen waren heel bijzonder omdat je dan ervaart wat je overtuigingen zijn. Dat gaat eigenlijk heel spelenderwijs en ontspannen. Inge geeft op een hele praktische open manier les, waardoor je met elkaar heel veel bereikt. Blij dat ik het zo gevolgd heb!

Naam cursist


Cursist

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean lacinia sem nulla, vitae eleifend eros rhoncus in. Sed eu justo et risus auctor fermentum. Sed ornare ullamcorper arcu ac posuere.

Naam cursist


Kim

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean lacinia sem nulla, vitae eleifend eros rhoncus in. Sed eu justo et risus auctor fermentum. Sed ornare ullamcorper arcu ac posuere.

Stress Release 1-2

Stress Release is een methode ontwikkeld door Wayne Topping. In deze methode worden diverse technieken aangeleerd om stress te kunnen herkennen, erkennen, hanteren en transformeren. Inzicht in de mechaniek van het vecht-vluchtsysteem, hoe we als mensen roofbouw plegen op ons fysieke lichaam (burnout) en hoe we met behulp van Stress Release invloed kunnen uitoefenen op het denken en het functioneren ondanks de aanwezigheid van stress. Stress Release helpt bij bewust keuzes maken, het ondersteunt bij ons unieke veranderingsproces.

les 1. Introductie

Deze eerste les is voor iedereen toegankelijk. Beschreven wordt wat de methode inhoudt, welke onderwerpen aan bod komen, wat het doel is, hoe we dat bereiken, wat er van jou verwacht wordt én een video over het mechanisme in je brein.

les 2. Overzicht van de lessen

De volgorde van de lessen komen overeen met de volgorde van het manual, welke uitgereikt wordt tijdens de eerste praktijkdag.

les 3. Begrip ‘stress’

Stress is een algemeen begrip, maar wat is het nu echt? Wat is de stress cyclus? Wat bepaalt hoe we op stressoren reageren? Met behulp van een aantal vragen én video ga je op zoek naar antwoorden.

les 4. De fysiologie van stress

Onderzoeken wat de fysiologie van stress is. Hiervan bewust worden is een belangrijk onderdeel om zo gezond als mogelijk te blijven of weer te worden.

les 5. Bij jezelf onderzoeken wat stressvol is

Bewust worden wat stress doet in je lichaam, terwijl je rustig in je eigen ruimte bent.  De ervaringen van jezelf én van andere geven je inzicht in de kracht van gedachten en emoties. De oefening wordt afgesloten met een ontspanningsoefening.

Tijdens de praktijkdag komt hierop nog een uitbreiding voor extra inzicht én diepgang.

les 6. Emotional Stress Release

Zelf ervaren hoe eenvoudig én krachtig deze techniek werkt. Met behulp van een video wordt het principe van emotional stress release uitgelegd en kun je dit op jezelf én andere toepassen. Ademhaling is hierbij ondersteunend.

Tijdens de praktijkdag gaan we hier uitgebreid mee werken en worden de verschillende lagen uitgelegd.

les 7. Hoe erg is jou STRESS?

Onderzoek hoe het met jouw gevoeligheid voor stress is en welke indicatie dat afgeeft over de kans op gezondheidsproblemen. Een video verduidelijkt hoe je hiermee om kunt gaan.

les 8. Omgaan met complimenten

Het geven van een compliment is een van de sterkste methoden om gedrag te veranderen. Inzicht krijgen in hoe jij omgaat met complimenten geven en ontvangen. Do's en don'ts van complimenten.

les 9. Aanraken

Als kinesioloog raak je mensen aan, fysiek, mentaal én emotioneel. Inzicht krijgen in het belang hiervan én je eigen grenzen hierin is een eerste vereiste om als kinesioloog vrij te kunnen werken.

les 10. Ankeren

Hoe sla je goede herinneringen op en blaas je oude op? Met behulp van video's wordt de methoden van ankeren en alle onderdelen die daarbij betrokken worden uitgelegd. Tijdens de praktijkdag gaan we hier uitgebreid mee werken.

les 11. Reacties op veranderingen

Niet afwachten, maar uit je comfortzone stappen, de mogelijkheden tot verandering aangrijpen en je potentieel benutten.... Het klinkt zo simpel! In deze les onderzoek je hoe dat voor jou werkt.

Tijdens de praktijkdag gaan we dieper in op veranderingen en onze weerstand daarop. We testen een affirmatie - we doen de zelfscan van les 5 - daarna de schrijfoefening zoals in deze les beschreven - natesten van de affirmatie - zelfscan. Natuurlijk heeft dit alles te maken met neuroplasticiteit (les 1).

les 12. Doelen stellen

Ontdekken wat je wilt in je leven kan worden vergemakkelijkt door de procedure van het stellen van doelen. Met behulp van video's en een schrijfopdracht wordt je duidelijk wat hierin nodig is én wat handige hulpmiddelen zijn.

Dit is niet het standaard verhaaltje over doelen stellen! Tijdens de praktijkdag gaan we hier uitgebreid mee aan de slag; op welk deel van het proces zit stress, deze blokkade opruimen, zodat het doel gemakkelijker bereikt wordt.

les 13. Breng je leven op orde - timemanagement

Met behulp van websites de diverse tools verzamelen, zodat we tijdens de praktijkdag hiermee kunnen werken. We testen welke tool jou het beste kan helpen, bij de acties in het proces van doelen stellen, om productiever, effectiever en efficiënter om te gaan met jouw tijd. Eventuele stress erop gaan we elimineren.

les 14. Uitstelgedrag

Met behulp van video's en een test ga je ontdekken wat uitstelgedrag is én wat hiervan de grondslag is. Om uitstelgedrag aan te pakken is de eerste stap: inzicht krijgen in het eigen innerlijke conflict.

Tijdens de praktijkdag gaan we de uitkomst van je zelfonderzoek m.b.v. stellingen testen, onderzoeken wat er fysiologisch gebeurt, Emotional Stress Release gebruiken (de stress ervan transformeren), doel stellen en uitwerken, de eerste stap uittesten, stress elimineren in het proces, ondersteuning uittesten van Temporal Tap en Ankeren en de laatste stap bedenken. Alles wat je tot nu toe geleerd hebt komt hierin aan bod.

les 15. Welke voeding past bij jou?

Voeding die stress veroorzaakt en voeding die helpt stress beter te hanteren. Welke voeding denk je dat invloed hierop heeft? Met behulp van een aantal vragen en websites ga je onderzoeken wat voor jou 'gezonde voeding' is én hoe we daar als kinesioloog tegen aan kijken. Tijdens de praktijkdag gaan we deze voeding testen, zodat je weet of je in het geheel, de stof aankan zonder nadelige bijwerkingen. Daarna kun je testen of het een gunstige of nadelige invloed heeft op je uitstelgedrag of op het behalen van je doel.

les 16. Diverse oefeningen

Lichaamsoefeningen worden ingezet om stress, die zich heeft vastgezet in het lichaam, vrij te maken. Emoties, zoals angst, kunnen de buikspieren spannen en de beweging van het diafragma hinderen. In de les staan video's en websites met uitleg over bewegen en stress en de invloed op het brein, de ademhaling en natuurlijk het lichaam. In het manual zijn diverse oefeningen beschreven. Tijdens de praktijkdag gaan we de bewegelijkheid herstellen en de spanning verminderen met behulp van correcties. Ook testen we uit welke oefening ondersteunend voor jou kan zijn bij het behalen van je doel.

les 17. Overleven in een wereld vol stress

Er worden drie kenmerken van stressweerbaarheid in het manual genoemd. Welke verandering kun je aanbrengen om je stressweerstand of je kracht te verbeteren? Tijdens de praktijkdag gaan we de drie kenmerken onderzoeken en testen met behulp van stellingen. Hierdoor ga je de uitdagingen in je leven gemakkelijker aan. In deze les wordt via video's uitgelegd wat onze eigen invloed hierop is en waarom we alsmaar terug vallen in oude gewoonte. Misschien ook wel leuk om deze les eerder te bekijken!

FORUM

In het forum kun je je vragen stellen, reacties geven en ervaringen delen.

Over mij

Ik ben Inge Burgerhof, getrouwd, moeder van twee kinderen, Kinesioloog en vooral lekker mezelf.

Doordat onze kinderen zich heel verschillend ontwikkelden en ik daar graag het mijne van wilde weten, ben ik de opleiding HBO pedagogiek gaan doen. Tijdens deze studie ben ik in aanraking gekomen met Kinesiologie en daardoor zo nieuwsgierig geworden dat ik de Touch for Health cursus ben gaan volgen.

Touch for Health vond ik zo ongelofelijk leuk én fascinerend dat ik besloot om de hele opleiding voor Professionele Kinesiologie te gaan volgen bij TOPKI. Het leuke van Kinesiologie studeren bij TOPKI is dat je zelf je route bepaalt en je pakket samenstelt (naast de verplichtte onderdelen). Dit past helemaal bij mij.

Inmiddels ben ik afgestudeerd, heb een praktijk aan huis en geef nu zelf les in diverse kinesiologie modules. Ook volg ik zeer regelmatig nog aanvullende kinesiologie opleidingen of andere zelfontwikkelings-cursussen gewoon omdat ik het niet laten kan.

Sinds november 2018 ben ik in het bestuur van TOPKI gestapt. Deze online leeromgeving is daar een logisch gevolg van.

Zoals je kunt lezen heb ik hart voor mijn vak, voor mijn praktijk, voor mijn cursuscentrum én voor de TOPKI opleiding. Maar dit is ontstaan vanuit hart hebben voor degene die bij mij binnenlopen voor een kinesiologie behandeling. In deze online leeromgeving staan heel veel weetjes uit enthousiasme over mijn vak, naast de kinesiologie kennis die daaraan ten grondslag ligt.

Het leuke van zo’n online leeromgeving is dat het mee kan groeien….. want groeien en leren is mijn motto.

Ik zou het leuk vinden je te ontmoeten!

Wil je meer informatie over de opleiding, kijk dan op de site van TOPKI of neem contact met mij op via het contactformulier onderaan deze pagina.

Durf jij te luisteren naar je lichaam? Durf jij te vertrouwen op je eigen wijsheid? Want elke verandering, alles wat je op een dag meemaakt, wordt door je lichaam verwerkt, steeds opnieuw zoekend naar een balans, een evenwicht. Als je steeds meer energie verbruikt dan je aan kunt vullen, kunnen er op den duur klachten ontstaan.

Veel gestelde vragen

Hoelang blijf ik toegang houden tot de training?

Hoeveel tijd zal ik kwijt zijn aan deze online training?

Waar worden de 2 praktijkdagen gegeven en wanneer?

Wat heb ik nodig om online mee te doen?

Als mijn vraag er niet tussen staat wat kan ik dan doen?

tOPKI studenten mét certificaat

spinner

Je hebt de cursus Stress Release al eerder gevolgd, je wilt een verdiepingsslag maken én je bent student van TOPKI, dan kun je je aanmelden voor de losse online-training. Je ontvangt na betaling én nadat je mij je Stress Release 1-2 certificaat gemaild hebt, je inlogcode en kunt dan direct aan de slag.


€ 97,00

Online-training én 2 praktijkdagen

bolt

Je hebt Stress Release 1-2 nog niet eerder gevolgd, dan kun je je aanmelden voor de training inclusief 2 praktijkdagen. Je ontvangt na betaling automatisch je inlogcode en kunt direct aan de slag.


€ 422,00


Copyright 2019 TOPKI-online.nl Inge Burgerhof Niets uit deze trainingen mag worden gereproduceerd in welke vorm dan ook.

>